JENNIFER TILLANDER

Live your life! # Live it your way! <3 Live it with passion! # Live it with style! <3 Live it forever !

i'm in a lovely dream, with a beautiful nightmare!

Publicerad 2010-12-13 01:30:44 i Allmänt

i januari flyttar och och min älskade faster till London! finns inget kvar för mig här längre, har gjort mitt här. nu är nästa steg en annan väg in på ett nytt och äventyrligt liv. det ska bli s himla spännande! längtar så oerhört.

Och snart är det jul också, Guuuuud jag har inte handlat en ända julklapp, eller änns börjat julpynta! snacka om panik man har. menmen tur på ett sätt att man är ledig och hinner göra sånt på dagarna!
lääääängtar så till julen! och i veckan blir det att dra igång julskivan och julbaka så det bara sunger om det! :D looooove it! :D mysigt som fan ska vi få det!
och jag måste bara säga tack till min underara annika andersson som har gjort så himla fint hemma hos os nu när hon har bott där! blev ett helt nytt hem! Tack hjärtat! <3 du är så DUKTIG!
Var även upp och red LG igår, så himla skönt att rida igen, men jobbigt då man tappat muskler eftersom man inte ridit på ett tag! hehe så idag har man nådig träningsvärk i kroppen. Är det inte förkylning eller feber så är det träningsvärk! hehe men då vet man att man lever iallafall! TOPPEN!
I helgen åker jag till söderhamn till min älskade faster och myser med henne hela helgen! har saknat henne så otroligt mycket, och vi har en massa att prata om och göra tillsammans!

pratade även med mamma idag i telefonen, hon sa att jag ska komma och rota igenom hennes julsaker och ta det jag vill ha, tur att man har mamma alltså! vad skulle man göra utan henne? ingenting! :D hehe
morfar ringde också och sa att vi skulle träffas upp nästa vecka, för han tänkte inte köpa någon julklapp iår utan han och jag ska gå på stan och handla det jag vill ha och behöver :D tack så himla mycket!

jag har dom underbaraste vännerna, den perfekta familjen, och den mest underbara pojkvännen! <3

men ändå känns det så jävla jobbigt!


under det senaste 1 ½ året så har det hänt så mycket i mitt liv så jag inte vet hur jag ska hantera allting, en massa dåligt bara nästan.. min kusin gick bort, jonte gick bort, har inget jobb, ingen inkomst, massa tjaffs hela tiden.. aaah en massa annat. och det tar på en. och man vill prata om det och man vill förklara, men ibland räcker inte orden till och allting stannar inne. och sen belastar jag mig bara med skit! för det känns som att hur mycket jag än pratar så är det ingen som förstår, lyssnar gör dom kanske men förstår någon? det känns precis som att dom tycker att man pratar ett annat språk eller bara mumlar. det är konstigt när man själv tycker att man är så himla tydlig!

jag har gått in på vägar jag har ångrat och sedan backat tillbaka, och vägar jag gått in på och sedan fastnat där, men för varje dag som går så försöker jag göra det bästa utav det. det kanske inte syns eller märks men jag försöker. Försöka ska man väll? eller?! hm..
jag är inte nöjd med alla mina beslut, och absolut inte för den människa jag varit och håller på att bli, så därför måste jag själv se framåt och gå dom vägar jag mår bra av, och det är då det blir komplikationer med andra människor. Då man inte passar upp för dom utan tänker på sig själv och kör sitt eget race. 
man börjar då känna sig dum, och sedan väljer den vägen man egentligen inte vill gå. och där blir man en dålig människa, och framför allt INTE sig själv.
Alla människor är bra innerst inne, det är bara det att dom är för svag att gå den rätta vägen i sitt liv som dom själva vill ta, men inte någon/några andra personer tycker!

Jag pratar kanske för mig själv nu, men det här är uppfattningen jag har i livet. Synen på människan kan man ju säga!
Jag har själv varit i den här sitsen hela mitt liv.... ända tills idag!
Jag kommer gå en väg som kanske inte en annan person vill, eller jag vill, men en som är bäst för mig!

Jag har blivit mobbad, utstött och kallad för saker! men det var då, nu är nu, och nu är en ny väg in i det bättre livet. Och det här med mobbning tycker jag är så fruktansvärt hemskt alltså! att man kan utsätta en annan stackars människa för något den personen inte rår för.
Alla ser inte lika ut, alla är inte från samma länder, alla är inte likadan på sättet! men vi alla har en insida, men känslor! och det är den som räknas!
Tänk så skulle alla se lika ut?!
PÅ:
*Håret
*utseendet
*hudfärgen
*kroppen
*sättet att vara


Hur roligt och intressant skulle en annan människa vara då? inte det minsta intressant, för då skulle det inte finnas något extra, eller nå möjligheter för någon!
Så näe, skippa mobbningen och skitsnacket, och lär känna den personen eller låt den vara helt. låt den få leva ett normalt liv!


Det finns en människa som har sagt så mycket om en vän till mig så jag bara stänger av. och sedan helt från ingenstans så är min vän sötast i världen och helt underbar och jaa... alltså redan där? varför prata skit om en person och sedan låtsas gilla den? jag tycker sånt är fel!
tycker man inte om en person så lägg inte ner nå energi på den människan heller.


Som ni kanske ser så skriver jag bättre ut än pratar... men det är så in i bömben skönt att få skriva!!

men nu måste jag ge mig, så nu blir det nattciggen och sen kika en film!






Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela