JENNIFER TILLANDER

Live your life! # Live it your way! <3 Live it with passion! # Live it with style! <3 Live it forever !

challenge

Publicerad 2015-03-09 14:52:10 i Allmänt

Som de flesta vet så har jag genomgått en lång resa med både med o motgångar ! 
Men här står jag idag piggare än aldrig förr och starkare än någonsin.
 
2012 var ett år med stora förändringar, både i vikten mående och händelser. Det var ett år som slutade i ett helvete.
 
2013 träffade jag mannen i mitt liv och fortsatte min kamp om att få ihop min vardag, vilket han var det största delen till att jag änns gjorde det. Tyvärr slutade det året i totalkaos med då saker som inte fick hända hände.
 
2014 bestämde jag och en av mina bästa vänner att vi skulle göra en challenge med viktnedgång. 
Vi skulle på ca 2 veckor gå ner 4 kg var. Jag hade mål på 58 då. 
Vårat deal var att vi endast skulle äta nutrilettshakes (3dt/dag) 
Vi packade på oss kläder och begav oss ut i snökaoset runt forsbacka som är på ca 8km. Efter det blev det solning och senare på kvällen gym. 
 
När väl den 14 februari kom vägde jag 56.9 vilket var SUPERHÄRLIGTKANONFANTASTISKT i mina ögon. Medans de nära började oroa sig. 
Den 2 april var jag och fikade med min bror i stan och tyckte där att jag fortfarande inte var smal nog, vägde då 55kg. Fortfarande endast 3 shakes/dag. 
 
Festandet ökade, träningen ökade och vätskeintaget var rent utav åt h-vete. Levde på energidryck, celcius och kaffe utöver shakerna.
 
I maj/juni rasade jag ner ännu mera och till slut låg jag på en vikt på 49kg.. 
 
Ändå stod jag framför spegeln och klämde och kände och posade i olika vinklar för att försöka se mig själv som smal. Men det var långt ifrån min syn på mig själv. I mina ögon var det för mycket fett för mycket löshud och för mycket "kärlekshandtag" det här går att få bort det där går att ändra.
 
Måste även tillägga att jag där hade gått från d-kupa till b-kupa i bröststrl. Och hade på mina jeans strl 25 varav att dom iprincip hängde i röven. 
 
Folk sa till mig att:
du är sjuk!
du är för smal!
vart är din röv?! 
Börja ät riktig mat!
 
Jag skämtade bort det och ifrågasatte dom istället.
 
Tills den dagen en person frågade mig;
-happ, vart har du ryggmusklerna då?! (Stod i underkläder)
-dom är ju där ser du väll?! Svarade jag
-stå kvar sådär, ska ta en bild...
 
Bilden väl tagen och jag såg den så blev jag rent ut sagt äcklad av mig själv, mina revben syntes, höftbenen stack ut, och mina armar och ben var som några pinnar.
 
Efter den bilden insåg jag att jag faktiskt måste ta tag i min kost innan jag bokstavligen hamnade på sjukhus eller dog.
 
Tänk att en ända liten bild, efter alla kommentarer efter alla timmar jag stått framför en spegel efter alla bilder jag själv tagit efter alla nya kläder jag köpt i mindre storlekar, kunde göra så att hela min värld ändrades. 
 
Jag såg ÄNTLIGEN det alla andra såg.
 
Jag började då sakta men säkert äta lite då och då. Och tillslut var shakerna borta helt och hållet.
 
I augusti hade jag då gått upp 10kg.
Jag bokstavligen hatade mig själv då men lät inte mina tankar förstöra min nya kamp. 
Utan jag fortsatte hela hösten/vintern 2014 men kost och träning.
 
Idag 9/3 2015 väger jag 65. Vilket är 15 kg mer än när jag vägde som minst. 
Och än idag har jag stora problem med mig själv och min syn men har alltid tanken i huvet på att jag är frisk, jag lever för dagen och jag faktiskt tränar för hälsans skull och för att nå mitt mål på ett sunt sätt.
Får även idag kritik om;
-vad rund du blivit igen.
-Du börjar bli tjock igen.
-Vad har du gjort för att gå upp i vikt så mycket. 
-Du måste träna hårdare.
M.m m.m m.m
 
Men får också komplimanger som:
-du är finare såhär.
-gud vad pigg du ser ut.
-Det strålar om dig.
-du är så vacker nu.
-Vad grym du är.
-Du är sjukt snygg nu.
 
Och jag har valt att bara ta åt mig av den bra kritiken och inte gräva ner mig i den dåliga.
 
Så till er som har så skev bild av mig nu, FUCK YOU GUYS!! 
 
Mitt mål idag är att på 80 dagar gå ner 7 kg vilket är a piece of a cake. Inget hårt arbete ingen stress och framförallt ingen jojo bantning. 
 
Till alla er fina människor där ute som läser detta!
 
Börja för guds skull inte med någon jojo bantning, utan ät rätt kost och träna rätt så ska ni se att ni får ett snabbare och snyggare resultat.
 
PS!
Lägger upp bilder på denna resa i nästa inlägg !
 
Puss o kram 
Hadeeeeeee 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela