JENNIFER TILLANDER

Live your life! # Live it your way! <3 Live it with passion! # Live it with style! <3 Live it forever !

Spread you'r wings and fly, butterfly

Publicerad 2011-05-06 15:51:49 i Allmänt

Oj vad längesen jag skrev här.

Har någon av er läst boken The secret som Rhonda Byrnes har skrivit? Om inte, gör det ! Den boken är helt fantastisk. Jag håller själv på att läsa den och mitt sätt att tänka nu till skillnad från innan jag började läsa den har förändrats drastiskt !

Den boken får dig att tänka om på det man har, att man är lycklig utan det där lilla extra som har med pengar, fint hus, bra jobb, snygg kropp mm att göra. Boken talar mycket för hur du ska kontrollera dig och ditt liv, hur du ska visa den bästa spegelbilden av dig själv.
Hatar du en människa eller är upprörd för någonting och koncentrerar dig på bara det så kommer den dåliga energin du lägger ner på just den saken att sändas ut till alla andra i din omgivning, och vem orkar egentligen lägga ner energi på bara EN människa när man har alla sina nära och kära att älska, bry sig om och lägga sin energi på?

Jag har lärt mig en viktig sak utifrån boken, och det är att drömma!

*Drömma om det jag inte har men vill ha
*Drömma om något helt fantastiskt som jag SKA
*Drömma om ett mål i mitt liv

Drömmer det gör alla, men hur ofta går man riktigt in i den drömmen och gör allt för att den ska gå i uppfyllelse?
Oftast så kommer den negativa energin fram och man tänker:

*Jag kommer aldrig att få det iallafall, så det får förbli en dröm.
*Jag klarar aldrig av det
*Hur ska jag få den chansen?

Tänk istället:

*Jag kommer en dag att ha allt det här jag idag drömmer om att ha, den här drömmen är min framtid
*Jag klarar det här! Jag vet inte hur, jag vet inte när, men jag klarar det här
*När tiden är inne kommer min chans att komma!

Positiva tankar leder till ett positivt resultat.

Det står en berättelse i boken om en man som hade en väldigt tuff uppväxt då hans pappa var hatisk och negativ mot dom rika.
Dom var ond, och dom brydde sig inte om de andra folket, dom gjorde si och dom gjorde så.

Så när han blev äldre så jobbade han och tjänade ca 100 000 om året. Det var väldigt knapert, men han gjorde inget åt de. Men en dag så gick han och träffade en man som hade den inställning som Rhonda Byrnes, och sa åt honom att tro på sina drömmar.

Mannen åkte hem, satt sig ner och funderade lite och kom fram till,
Men gud, tänk om man skulle tjäna 700 000 om året? hur härligt skulle inte det vara?
Han visste inte hur, han visste inte när, men han skulle göra det. Nångång!
Han gjorde en egen check och skrev 700 000 på den och satte den i taket ovanför sängen så han såg den innan han somnade och när han öppnade ögonen på morgonen.

Efter ca 4 veckor så låg han och frun i sängen och skulle sova. Han kollade på checken, slöt sina ögon och helt plötsligt kom det upp att han har en bok som han har skrivit för väldigt längesen som han har i skrivbordslådan. Han tänkte att om 400 000 personer köper den här boken för ca 200:-/st så kommer jag att tjäna 700 000 på ett år.

Dagen efter så går han i stan och till en bokaffär och ser en väldigt känd tidning i fönstret och tänkte:
Tänk om dom visste om min bok, då skulle hela stan veta om den sen.

Han gick in i bokaffären och vela ha ett föredrag om sin bok, och det fick han.
Det ramlade in folk den dagen hans föreläsning var och efteråt han var klar så var det en journalist där som jobbade för tidningen i fönstret som han såg någon dag tidigare, som blev mycket intresserad av hans bok och vela publicera den och skriva ett reportage om den i tidningen.

Mannen blev såklart jätteglad och när reportaget var klart och tidningen publicerad så började folk att köpa hans bok på rullande band.
Efter ett år så hade mannen inte riktigt tjänat ihop 700 000, men 680 000:- !

Allt tack vare att han levde upp till sin dröm och ändrade sitt tankesätt till de positiva.

Spread your wings and prepare to fly
For you have become a butterfly
Fly abandonedly into the sun
If you should return to me
We truly were meant to be
So spread your wings and fly
Butterfly

_______________________________________________________________________________________________

Till allt och inget så var jag upp till nytorp och red LG för någon dag sen, gud vad skoj det var ! men har tappat alla muskler ;) haha

Kim filmade oss då jag har skickat videon till en tjej nere i stockholm som har ett halvblod jag förmodligen ska ta hem :) Hur fin som helst, Han är 9 år och har mycket bra steg och stor kapacitet att komma långt i dressyren ! :D
weii ! tack för hjälpen kim :)

Den här helgen blir otroligt mysig hoppas jag, ikväll blir det tända ljus och mys med min älskling, kanske också åka iväg en sväng och leka med tindra, (om vädret tillåter det).

Imorgon kommer pappa hit och målar o tapetserar sovrummet :D yeeeeey som jag har längtat ! :D
och klockan fyra så åker vi till mormor, som fyller år, på lite kalas, och senare på kvällen kommer Sarah hit för lite plågning av noppa bort lite ögonbryn. Kanske blir det även lite tjejmys med ansiktsmask, fixa naglarna, hårinpackning, och en väldigt god cider ! :D hoppas kan man ju :) haha eller så blir det väll utgång som vanlig sån här pangshong grej ! ;D haha

Och på söndag komer tommy sparvis från kiruna och ska hälsa på ! :D stannar hela veckan tills på torsdag när vi åker till stockholm på bröllop :) myshelg/vecka/helgen/veckan därpå också bra nog med.

PUSS o KRAM !


Jonathan Hägglund ! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela